Безплатна антивирусна за Windows

В течение на годините ми се налагаше да прибягвам до различни антивирусни програми за системите, на които работя под Windows. Един приятел системен администратор ми каза, че в тяхната фирма напоследък пробвали Microsoft Security Essentials и били много доволни. Условието е да сте с легален Windows (а не с кракнат), понеже в противен случай ще се сдобиете с неприятности в системата си.

Преди 10 години известно време ползвах безплатното издание на Avira (няма български) и след няколко проблема с нея се наложи да мина на безплатното издание на AVG (няма български), с която изкарах най-много време. Около мен доста хора бяха с NOD32 (която няма безплатно издание, но поддържа български). Последните няколко пъти инсталирах avast! (сайтът не е на български, но програмата го поддържа), която и сега предлагам като решение на повечето си познати, когато някой пита.

Междувременно от няколко години изобщо не ползвам антивирусна. Основната причина за това е, че доскорошната ми основна машина, която е с 256 МБ оперативна памет и AMD Sempron 3400+ е твърде бавна, за да си позволя разкоша да търпя забавянето от антивирусна програма. Освен това така и не се случи да си изпатя (пу-пу) и волно си живея с идеята, че разумното ми поведение в мрежата е достатъчна защита.

Наскоро се сдобих с нова машина и планирам старата да отиде при родителите ми след едно освежително надграждане.  Понеже родителите ми са доста боси с компютрите и интернет, наличието на антивирусна е силно наложително. А понеже умеят да четат свободно само български и руски, важно е да е с български интерфейс.

Така след днешния съвет за Microsoft Security Essentials го сложих на три машини — моята досегашна, която ще иде при родителите ми (Windows XP Home), тази на един приятел (Windows XP Home), и моята сегашна (Windows 7 Home Premium). И трите издания на Windows са легални; Essentials изглежда с ясен и семпъл интерфейс и се надявам нашите да не срещат затруднения.

При това за Windows 7 си има 64-битово издание на Essentials.

Leave a Reply

