Отново и отново

(Писано през юли 2006 г. и пренесено от стар блог)

Преди известно време имах здравословни проблеми и след неколкоседмична борба с методиките на официалната медицина, роднини ме заведоха при един билкар в родния ми град. Човекът беше някъде към 80 годишен, адски жив дядо — с малко шкембенце и будни, живи, млади очи. През повечето време говореше с много шеги, отвреме навреме изтърсваше нещо изненадващо сериозно, като след това веднага додаваше друго с весел тон, сякаш за извинение.

Според слуховете, предадени ми от майка ми и леля ми, при него идвали много хора всеки ден и из града (може би и не само в него) му се носела славата на човек, който помага на хора дори с най-тежък синузит. Както се оказа, в течение на около 20-30 минути той поставя в носа няколко вида капки, които предизвикват спонтанно изчистване на носната кухина. Хората идвали при него след неуспешно третиране с конвенционални средства и процентът на успеваемост дори само от един сеанс при билкаря, според слуховете гони 100%.

Човекът ме разпита за симптомите. При мен не бяха толкова остри, но конвенционалната медицина вече смяташе да ми перфорира тъпанчевата мембрана на едното ухо. Обясних му и какво ми е казал докторът от ИСУЛ и как ме лекува.

Билкарят известно време помълча, после си поговори с леля ми. В крайна сметка реши да действа. Порови малко в една секция, по чиито етажерки бяха наредени надписани пакети с билки. После се приближи с две пипети в двете си ръце и ме помоли да отметна глава назад. Седнал на табуретка, отметнах глава, а той леко се надвеси над мен.

За няколко мига се гледахме в очите доста отблизо. Той внезапно каза тихо:

— Сбогом, чиста съвест.

И се усмихна.

За един миг в главата ми проблясна представа за безброен низ от очакващи помощ хора пред прага му и нескончаемият избор, който му се е налагало — и все още му се налага — да прави за всеки един от тях… Да рискува заради всеки един от тях — тяхното здраве, своята съвест…

Той уверено сложи първите капки.

Ако някой се чуди какъв беше резултатът — оздравях. Пробиването на мембраната ми се размина. Дали за това е помогнал сеансът при билкаря, няма как да разбера. Може да е бил излишен, или дори вреден. А може би полезен… Кой знае. Но се радвам, че се запознах с него, поне толкова, колкото успях…

Leave a Reply

