Неуспех с програмата “Сто лицеви опори”

Преди няколко месеца попаднах на програмата “Сто лицеви опори”. Видя ми се интересна и реших да я  изпробвам.

Нека обаче първо вметна малко обобщение на физическото ми състояние: На 36 съм, 176 см висок, тежа около 62 кг. През август 2011 започнах да тренирам редовно таебо (3-4 пъти седмично), както и да правя лицеви опори и набирания на лост 3-4 дни седмично. По този начин възпрепятствах започналото натрупване на коремни мазнини (шкембенце) и малко по малко коремчето ми на практика се върна в нормалното си състояние отпреди 🙂 . Започнаха да се очертават и коремните мускули, нараснаха гръдните и трицепсите. Така възприятието ми за собственото ми тяло се върна в приятната зона, където предпочитам да стои.

Искаше ми се обаче да направя нещо повече за гръдните мускули. Лицевите опори бяха дали някакъв резултат, но се достигна някакво насищане и нито броят на опорите, нито гръдните мускули нарастваха. Исках да постигна малко повече.

Така направих началния тест на програмата “Сто лицеви опори” от hundredpushups.com.

Програмата се състои от 6 седмици с по 3 тренировъчни дни на седмица. Предлагат се три успоредни писти. Подходящата писта избираш като правиш начален или междинен тест.

Началният тест ме изпрати да започна със средната писта на седмица 3. Започнах с него и през тази седмица нещата вървяха добре — покривах бройките и се чувствах добре.

След това не успях да покрия първия ден на седмица 4 и реших да го повтарям, докато ги покрия. Три пъти седмично повтарях този ден в продължение на 3 седмици — общо 11 повторения. Макар да имаше някакъв напредък, така и не го покрих. Накрая загубих нужното състояние на духа и реших да изоставя програмата.

По-долу показвам снимка на дневника си. За да го разберете по-лесно: бройките с направените повторения са удебелени там, където съм покрил изискването. Бройките са нормален шрифт са неуспешни.  Първата седмица е успех (всичко е удебелено). Първият ден на седмица 4 изискваше в колоната Q да постигна 25 броя, което така и не успях за 11 повторения в продължение на 3 седмици:

My onehundredpushups diary

Междувременно избрах друга програма, с която да опитам: програмата на Рич Брайда “Лицеви опори с груба сила”.

Leave a Reply

